فال اصلی | امروز هشتم اسفندماه با حافظ

گرفتن فال حافظ با تعبیر از رسوم قدیمی مردم کشور ماست و قائل بودن ارزش بالا برای این شاعر و دیوان او، همواره سبب ترغیب افراد برای گرفتن فال حافظ اصلی و گرفتن فال حافظ با تفسیر شده است.
فال اصلی | امروز هشتم اسفندماه با حافظ
کد خبر : ۵۸۵۱۹

فال حافظ در میان مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. کمتر فالی مانند فال حافظ را بین ایرانیان می‌توان پیدا کرد که هم در ایام شادی، و هم در زمان دوراهی‌ها و مشکلات به سراغ آن بروند.

گرفتن فال حافظ با تعبیر از رسوم قدیمی مردم کشور ماست و قائل بودن ارزش بالا برای این شاعر و دیوان او، همواره سبب ترغیب افراد برای گرفتن فال حافظ اصلی و گرفتن فال حافظ با تفسیر شده است.

«ای حافظ شیرازی، تو محرم هر رازی، تو را به شاخ نباتت قسم...» حالا برویم سراغ فال حافظ امروز:


فروردین
زان می‌عشق کز او پخته شود

هر خامی گر چه ماه رمضان است بیاور جامی

تعبیر: ان‌شاءلله در آینده نزدیک این سختی‌های آزاردهنده تمام می‌شود و روزگار خوشی فرا می‌رسد. در شرایط بد زندگی صبر پیشه کنید و هرکسی را به عنوان مشاور انتخاب نکنید که ممکن است باعث دور شدن شما از راه درست شود. افراد فریبکار و ریاکاری اطراف شما هستند که باید حواستان به آن‌ها باشد، از کبر و غرور برحذر بوده و هنگام تصمیم گیری با عقل و درایت عمل کنید.

اردیبهشت
در رهگذار باد نگهبان لاله بود

تعبیر: نتیجه‌ی صبر خود را خواهی دید. رنج‌هایی که کشیده‌ی به سر آمده و حالا نوبت بخت و مراد است. دولت با تو مساعدت کرده، پس قدر این فرصت‌ها را بدان. در اصل آنچه را در گذشته کاشته‌ای اکنون درو خواهی‌کرد و به مقصود خود خواهی رسید.


خرداد
نه هر که چهره برافروخت دلبری داند

نه هر که آینه سازد سکندری داند

وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی

وگرنه هر که تو بینی ستمگری داند

تعبیر: ظاهربین نباش و تصمیم را بر مبنای ظواهر نگیر. حواست را جمع کن می‌خواهند تو را فریب بدهند. آن‌ها از تو خیلی زرنگ‌تر هستند. کسی را در کنارت داری که راهنمایی ات می‌کند، قدرش را بدان. اگر به حرفش گوش دهی تمام جهان در دست توست.


تیر
بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد

هلال عید به دور قدح اشارت کرد

تعبیر: کسب و کارتان پررونق می‌شود و به سود کلانی دست پیدا می‌کنید. در حال معامله فقط به سود شخصی فکر نکنید که برکت در مالتان همیشه وجود داشته باشد. به کسی به چشم حقارت نگاه نکنید تا همیشه مقام و منزلت داشته باشید.


مرداد
نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر

هر آن چه ناصح مشفق بگویدت بپذیر

چو قسمت ازلی بی حضور ما کردند

گر اندکی نه به وفق رضاست خرده مگیر

تعبیر: انسانی هستی حساس که همه چیز را خیلی سخت می‌گیری و زندگی را به کام خود و نزدیکان زهر می‌کنی. مگر زندگی چند سال ادامه خواهد یافت که تمام عمر را صرف مسائل جزئی می‌کنی؟ همه چیز که نباید کاملا مطابق میل تو باشد. کمی هم تو با زندگی سازش کن و قانع باش که بسیارند کسانی که حسرت زندگی تو را دارند، ولی تو قدر آن را نمی‌دانی.


شهریور
روزه یک سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست

می‌ز خمخانه به جوش آمد و می‌باید خواست

نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت

وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست

تعبیر: دوران سختی به پایان رسیده و زمان وصال و نیل به مقصود نزدیک است. سنگ‌هایی که سر راهت می‌افتند اثری ندارند اگر مواظب باشی. از دوستی با نامردان و منافقان پرهیز کن. عاقلانه‌تر فکر کن. ان شاءالله که موفقیت با توست.


مهر

برنیامد از تمنای لبت کامم

هنوز بر امید جام لعلت دردی آشامم

هنوز روز اول رفت دینم

در سر زلفین تو تا چه خواهد شد

در این سودا سرانجامم هنوز

تعبیر: خیلی عاشق هستی و از غم و دوری شب و روز نداری، ولی سعی کن کمی واقعی‌تر فکر کنی. کاملاً مراقب باش و در کار‌ها دوراندیشی و آینده‌نگری را فراموش نکن. ظاهربینی ممکن است کار دستتان بدهد، حواستان باشد که به بیراهه کشیده نشوید.


آبان
سحر ببوی گلستان دمی شدم

در باغ که تا چو بلبل بی‌دل کنم

علاج دماغ نشاط و عیش و جوانی چو گل

غنیمت دان که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ

تعبیر: اگر می‌خواهید به اهداف و آرزو‌های خود دست پیدا کنید از کبر و غرور برحذر باشید که راه رسیدن به مقصد را دورتر می‌کند. قدر ایام جوانی را بدانید، عمر در حال گذر است و این روز‌ها دیگر برنمی گردد. جانب اعتدال را داشته باشید و از افراط و تفریط بپرهیزید. در کار‌ها دوراندیش و آینده نگر باشید.


آذر
گر تیغ بارد در کوی آن

ماه گردن نهادیم

الحکم لله آیین تقوا ما نیز دانیم

لیکن چه چاره با بخت گمراه

تعبیر: انسانی صادق هستی و در راه عشق و محبت هر رنجی را پذیرایی. سر به لاک خود داری، ولی همیشه از بخت خود گله‌مندی. شکوه بیهوده مکن و اگر زندگی با تو نمی‌سازد تو با زندگی بساز و بدان هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد و تو که رنج می‌بری حتما گنج نیز خواهی یافت.


دی
از من جدا مشو که توام نور دیده‌ای

آرام جان و مونس قلب رمیده‌ای

از چشم بخت خویش مبادت گزند

از آنک در دلبری به غایت خوبی رسیده‌ای

تعبیر: برای رسیدن به مقاصد خود لازم است از پشتکار خوبی برخوردار بوده و تمام تلاش خود را در این راه به کار گیرید. در مقابل سختی‌های مسیر سر خم نکنید و غرور و کبر را کنار بگذارید. صبور باشید و با شکیبایی موانع را پشت سر بگذارید. از کار‌های عجولانه و استرس بیهوده برحذر باشید تا بتوانید با آرامش و طمأنینه در جهت رسیدن به آرزو‌ها گام بردارید.


بهمن

ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم

از بد حادثه این جا به پناه آمده‌ایم

ره رو منزل عشقیم و ز سرحد عدم

تا به اقلیم وجود این همه راه آمده‌ایم

تعبیر:
با اینکه روزگار به شما سخت گرفته و اوضاع و احوال تغییر کرده، اما همواره به یاد خدا بوده‌اید و برای رسیدن به مقصود به دعا و عبادت به درگاه پروردگار پرداخته‌اید. مطمئن باشید لطف و مرحمت خداوند شامل حال تان می‌شود و کسانی که قصد توطئه‌چینی علیه شما را داشتند روسیاه خواهند شد. غم به دل راه ندهید که همه چیز به خیر و خوبی به پایان می‌رسد.


اسفند
دل سراپرده محبت اوست

دیده آیینه دار طلعت اوست

تو و طوبی و ما و قامت یار

فکر هر کس به قدر همت اوست

تعبیر: هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می‌گیری. به امید این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود، همه چیز برای موفقیت مهیاست کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می‌شود هر چه را به دست آورده‌ای از دست بدهی. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر